Četrtek, avgust 31, 2006 09:37


Sprejeta davčna reforma ima dobre in slabe plati, toda v osnovi je rez premajhen in prihaja prepozno, da bi bistveno vplival na našo prihodnost. Slovenija se je prepozno prilagodila cikličnemu trendu nižanja davkov, ki je zajel celoteno Evropo. Vlada in opozicija nista premogli vizije in poguma hitrega in globokega reza, ki bi nam zaradi ekskluzive zagotovil nekaj let prednost pred konkurenco.

Sedanji rez resda pomeni konec sanj o skandinavskem modelu (ali pa tudi ne, saj je tudi večina skandinavskih držav prisiljena nižati davke!), toda ne prinaša fleksibilnosti irskega. Davke smo znižali iz nuje, ne zaradi vizije; davčno reformo pa dojemamo kot nadlogo globalizacije, ne kot njeno priložnost.

Za liberalce je preložitev uvedbe enotne davčne stopnje za najmanj leto in pol - priložnost in breme hkrati. Priložnost zato, ker po anketah javnega mnenja del volilcev enotno davčno stopnjo podpira. Liberalna stranka v ustanavljanju je edina, ki ima zanje posluh. Breme pa zato, ker znižanje davkov ne bo delovalo tako korenito, kot bi delovala enotna davčna stopnja in obstaja realna nevarnost, da bo na prihodnjih volitvah zaradi tega politika nižanja davkov volilcem predstavljena kot nedelujoča.

Trenutno o dohodninski reformi vlada soglasje političnih strank. Toda janševi strategi se motijo, če menijo, da so s tem pomirili duhove neosocializma. Zgodilo se je ravno nasprotno. Z izbiro statusa quo so opogumili svoje nasprotnike. Janševa vlada je legitimirala neosocialistično populistično retoriko in s tem opoziciji dala priložnost, da si zgolj z demagoškimi napadi na vse bodoče ukrepe vlade gradi svoj ugled. Reforme vlade, ki so jih zasnovali liberalni ekonomisti, so takorekoč že izgubljene. V tej tekmi je zmagal gradualizem; potrebno se je pripraviti na naslednjo. Tragika zmage gradualizma pa je v tem, da pravzaprav vodi k istemu cilju; le brez priložnosti, ki jih na poti tja nudi enotna davčna stopnja.

Analizirajmo naš davčni sistem:
- pravkar smo dohodnino znižali tistim na vrhu dohodninske lestvice, medtem, ko revni niso dobili niti tolarja,
- ukinili smo davek, ki ga podjetja plačajo zaradi visokih plač,
- znižali smo davek na dobiček za podjetnike,
- že na začetku mandata smo uvedli enotno davčno stopnjo za kapital v obliki 20% cedularno obdavčitve,
- nekatere oblike kapitala, ki njihovim nosilcem dajejo bistveno dohodkovno prednost pred tistimi, ki ga nimajo so obdavčene po še nižji davčni stopnji od 20% (npr. nepremičnine),
- zaradi primankljaja v proračunu pa nam grozi uvedba višjega DDV.

Mar ni to vse tisto, kar so politikantje očitali enotni davčni stopnji? Edina "pridobitev" reforme je ohranitev progresij na delo. Te pa najbolj bolijo tiste, ki svoje blagostanje ustvarjajo z delom. Največja žrtev sedanje davčne reforme tako ni kapital in niso premožni - ampak tisti, ki si premoženje šele ustvarjajo.

Devet od desetih obrnikov si izplačuje minimalno plačo. Kapitalski dobički so obdavčenih po enotni davčni stopnji. Stomilijonske nepremičnine so obdavčene z nekaj deset tisoč tolarji letno. Za premožne progresivne davčne stopnje ni, ker njihovi prihodki ne prihajajo iz plačila za delo, ampak iz drugih virov. Progresija obstaja le za "predobro plačane delavce". S progresijami izganjamo iz države mlade in poštene strokovnjake - tiste torej, ki so pripravljeni trdo delati in ki nimajo možnosti, da bi si prihodke izplačevali na druge načine.

Winston Churchill je ob podpisu Munchenskega sporazuma izjavil: "My feeling is that we shall choose Shame, and then have War thrown in a little later, on even more adverse terms than at present." Gibljivost kapitala in globalna konkurenca narekujeta trend nižanja davkov; hkrati zaradi progresij narašča medgeneracijski konflikt.

Mladi brez premoženja bodo v izobraževanje in trdo delo prisiljeni zaradi rastočih stroškov zdravstva, katerega največji porabniki so delavno neaktivni; zaradi rastočih prispevnih stopenj za pokojnine, ki jih nikoli ne bodo imeli; zaradi rastočih cen nepremičnin kot mehanizma medgeneracijskega paraobdavčevanja. In to trdo delo in izobraževanje, ta trud, je edino kar progresije obdavčujejo.

Zaradi vse večje obremenitve in vse manj razpoložljivega dohodka ter vse večje nedosegljivosti nepremičnin, ki so posledica velesocialne države je rodnost že drastično padla s tem pa najpomembnejši vir socialne države izginja. Socialna država se uničuje sama.

Na koncu je bomo imeli manj, kot bi jo, če bi včeraj zbrali pogum za pravočasne spremembe.

Spoštovani bralec. Avtor tega spisa je slovenska uporabna inteligenca. Inženir naravoslovnih znanosti. Sedi na zajetnem kupčku kapitala, primerljivem z investicijo povprečnega lastnika nepremičnine. Pridobil si ga je na pošten način in s trdim delom. Žalosti ga, da je moral zato oditi iz Slovenije in svoja dvajseta pustiti v Švici. Enotne davčne stopnje v resnici ne potrebuje. Zato pa dobro razume razočaranje tistih, ki so v njej videli priložnost, da si s vestnim študijem in trdim delom izboljšajo svoj socialni položaj. To je razočaranje, ki ga neosocialistični lenuhi in mešetarji ne razumejo, ker nikoli niso nameravali živeti na takšen način. Razočaranim bi rad svetoval, da zapustijo Slovenijo in se vrnejo, ko si ustvarijo svoj kupček kapitala - potem bodo lahko sedeli na njemu in zaradi nizkih plač veljali za socialno ogrožene - in nedotakljive. Toda svojo domovino ima preveč rad, da bi ji škodil na takšen način.

Nikogar pa ne bo obsojal, če to stori.
 

Komentarji:
Objavo je odstranil skrbnik spletnega dnevnika.
# poslal Blogger srdjan kezunović ob 31.8.06
 
Moderatorski poseg: izbrisana žalitev avtorja.
# poslal Blogger Tomaz ob 31.8.06
 
Žal vsak, ki odide, še dodatno zmanjša možnosti tistim poštenim, ki še ostajajo.
Če pa bi odšli vsi ...
# poslal Blogger SebastjanP ob 31.8.06
 
Pravzaprav ne, če iz tujine glasuje za liberalno stranko. :)
# poslal Blogger Tomaz ob 31.8.06
 
Pretiravaš, se ti ne zdi? Slovenija ne bo propadla zaradi tvoje ljube EDS. Kakor jaz to vidim, gre za gradualizem, za počasno zmanjševanje obremenitev in o tem vlada nek konsenz. Ko in če se bo na naslednjih volitvah spremenila vlada, bo tudi levica nadaljevala v tej smeri in bo manjšala proračunske odhodke. Vprašanje je le, v koliki meri bo težila k uravnovešenemu proračunu.

Slovenija pa bo itak vedno bolj postajala ena najbolj razvitih držav na svetu. Bolj kot nižanje davkov bo v prihodnje potrebno razbijati birokracijo in noro dolge postopke, ter se paziti strankarskih fevdov, ki po svojih strankarskih linijah kradejo državno premoženje.
# poslal Blogger jin ob 31.8.06
 
Sploh ne pretiravam. Korektno sem opredelil žrtve progresivnega sistema (in vseh drugih prispevkov, ki imajo ideološke korenine v marksizmu).

S sedanjo rastjo ne bomo postali najbolj razvita država, ampak bomo komparativno ostali tam, kjer smo oziroma izgubili nekaj mest (na komu pa nameravaš utemeljevati svojo razvitost, ko si ravnokar demotiviral najbolj ustvarjalne - na sindikalistih in proletarcih?)

Stroški birokracije niso omembe vredni, to je pesek v oči za naivneže. Največje stroške sem navedel in jih je praktično nemogoče znižati brez bolečih sprememb - to so zdravstvo, pokojnine in socialna država (v to kategorijo spadajo tudi zlobirani korektivi, ki postopke delajo dolgotrajne in birokratske).

Okno za EDS je kakšnih 10 let in zato je treba relativno pohiteti z novim predlogom. Po tem obdobju bodo imeli vsi ploske progresije in to ne bo več prednost (EDS s splošno olajšavo je namreč tudi progresija).

Mi lahko ta vlak realno lahko zamudimo.
# poslal Blogger Tomaz ob 31.8.06
 
Postajala najbolj razvita ... S tem bi se sicer strinjal, ampak s trenutnim sistemom bo to lahko le zelo počasi.

Se tudi strinjam, da je oz. bo treba razbijati birokracijo. Vendar pa pozabljaš, da manjšanje birokracije in nepotrebnega državnega aparata na trg pripelje nove brezposelne ljudi, ki so med drugim tudi zaradi davkov težko zaposljivi.

Vsekakor pa se seveda strinjam tudi s tem, da nas je treba obvarovati pred požrešnostji strank oz. ljudi samih. Žal je tako, da se v osnovi še tako pošten politik vsaj deloma pokvari, ko enkrat dobi mandat. Lahko le upamo na nove rodove bolj poštenih politikov in pa na ljudi tipa "Janković" - s tem mislim na premožne ljudi, ki imajo že za nekaj rodov poskrbljeno in naj bi imeli načeloma manjše apetite in bili težje podkupljivi (seveda to nujno ne drži, da me ne boste na tole lovili, je pa dejstvo da je večina današnjih strankarskih veljakov bila 15 let nazaj domala bosih in lačnih in so še vedno lačni ...)
# poslal Blogger SebastjanP ob 31.8.06
 
O teh 15 letih bi se dalo reči še marsikatero drugo. Denimo, naivne predstave o gradualnem nižanju davkov, ki bodo trajale 15 let ali več.

...takrat bo večina ljudi, ki so 30 let plačevali visoke progresije v pokoju; pokojnin ne bodo imeli prihranjenih in takrat bodo...manjšali socialno državo? Figo. Takrat bodo svojim otrokom storili isto, kot je bilo storjeno njim.

Tisti, ki so to zakrivili pa bodo prijetno mrtvi.
# poslal Blogger Tomaz ob 31.8.06
 
na dolgi rok smo vsi mrtvi, tomaž, ne izgubljaj energije s fantaziranjem o nesmrtnosti.
# poslal Blogger srdjan kezunović ob 31.8.06
 
"Okno za EDS je kakšnih 10 let in zato je treba relativno pohiteti z novim predlogom. Po tem obdobju bodo imeli vsi ploske progresije in to ne bo več prednost"

LOL

politični analitik ga pa pihne, ni kaj
# poslal Blogger ojoj ob 31.8.06
 
"S progresijami izganjamo iz države mlade in poštene strokovnjake - tiste torej, ki so pripravljeni trdo delati in ki nimajo možnosti, da bi si prihodke izplačevali na druge načine."

že vidim ljudske množice, ki zaradi progresivne obdavčitve množično zapuščajo ZDA, Irsko in podobne...

LOL

daj, tomaž, vemo, da ti je težko pri duši, sam čisto zblaznet pa ti še ni treba
# poslal Blogger ojoj ob 31.8.06
 
irska:
Personal tax credits of €1,520
Income Tax after subtracting deductions from total pay:
20% on the first € 28,000
42% on the balance
----

42>39
# poslal Blogger ojoj ob 31.8.06
 
in irske olajšave za umetniško ustvarjanje (nad čemer je tomažek tako ogorčen v slo)

The profits from the publication or sale of an original and creative work exempts an Irish resident from income tax if it falls under one of the following five categories: 1. A book or other writing 2. A play 3. A musical composition 4. A painting or other like picture 5. A sculpture.
# poslal Blogger ojoj ob 31.8.06
 
haha, bravo ojoj, spet si tomažu odkazal mesto :) naj še dodam, da olajšave za novinarje zelo prav pridejo, saj so novinarji še edina učinkovita kontrola oblasti v tej državi. čudim se, da niso novinarskega poklica potisnili v ilegalo ...
# poslal Blogger srdjan kezunović ob 31.8.06
 
Ekonomsko neizobraženi ne razumejo pojmov prag in mejna stopnja; to ni nič nenavadnega. Majstra ojoj in Srdjan pač še nikoli nista računala davkov.

Da imajo na Irskem za svinje tudi posebna korita (davčne olajšave za "izbrance"), pa seveda ne pomeni, da je to prav ali dobro; ampak, da tam tudi delajo napake.
# poslal Blogger Tomaz ob 31.8.06
 
Ne samo, da ne razumeta koncepta praga in mejhni stopenj, ampak nimata pojma o davčni osnovi in povrhu navajata lažnive podatke (prag na irskem znaša 32.000 EUR).
# poslal Blogger Tomaz ob 31.8.06
 
Da bi spoštovana "kritična intelektualca" s FDV, ki sta se spravila pojasnjevat Irski davčni izobrazil, pa je tule podrobnejše pojasnilo.

Tax wedge meri obdavčenost posameznika (davek + prispevki) in določa razpoložljivi dohodek o katerem pišem v članku.

Irsko sem uporabil, ker je ta ravno tam najnižji v Evropi, najnižji v OECD in med najnižjimi v svetu.

Podatki (vir: OECD) so na voljo tule -

http://www.finfacts.com/irelandbusinessnews/uploads/oecdtaxwedge1m06.jpg

Toliko so torej realno obremenjeni strokovnjaki na Irskem in ZATO imajo motivacijo delati tam.

Seveda pa za pogovor o številkah potrebuješ nekaj naravoslovne in praktične žilice, ki je spoštovana "strokovnjaka" s FDV ne premoreta (znata pa googlati, then again, so does my 5 yrs old dog!)
# poslal Blogger Tomaz ob 31.8.06
 
In še malce preglednejša tabela z druge strani (cena dela).

http://www.finfacts.com/irelandbusinessnews/uploads/oecdtaxwedge2m06.jpg
# poslal Blogger Tomaz ob 31.8.06
 
tomaž, tvoja interpretacija podatkov kaže, da nimaš veliko pojma o davkih. ojoj ti je odkazal mesto, ti se kot običajno zgubljaš v faktografiji. več sreče prihodnjič ;)
# poslal Blogger srdjan kezunović ob 31.8.06
 
"Ne samo, da ne razumeta koncepta praga in mejhni stopenj, ampak nimata pojma o davčni osnovi in povrhu navajata lažnive podatke (prag na irskem znaša 32.000 EUR)"

LOL

P.S. 23K je letos, lani je bilo 29K evrov. in to je tudi edino, v čemer imaš prav LOL
# poslal Blogger ojoj ob 31.8.06
 
32K, ne 23K, tipkarska napaka
# poslal Blogger ojoj ob 31.8.06
 
sicer pa nisem vedel, da se pogovarjamo o povprečnih dohodkih. sem mislu, da goovrimo o strokovnjakih, torej, tistih najbolje plačanih

na, ja... LOL postajaš karikatura
# poslal Blogger ojoj ob 31.8.06
 
Objavo je odstranil skrbnik spletnega dnevnika.
# poslal Blogger ojoj ob 31.8.06
 
in še ZDA (zvezni davki)

In 2006, the Federal tax brackets for a single (unmarried) person were:[1]

* 10%: from $0 to $7,550
* 15%: from $7,551 to $30,650
* 25%: from $30,651 to $74,200
* 28%: from $74,201 to $154,800
* 33%: from $154,801 to $336,550
* 35%: $336,551 and above

This applies only to amounts above the standard deduction of $5,000 for an individual. For example, a single individual would actually pay 0% on the first $5,000, 10% between $5,000 and $12,550, 15% between $12,551 and $35,650, 25% between $35,651 and $79,200, and so on.

uh, kdaj lahko pričakujemo eksodus strokovnjakov iz ZDA?
# poslal Blogger ojoj ob 31.8.06
 
seveda, ne pozabit, da na to pridejo še davki posameznih držav in mest ;)
# poslal Blogger ojoj ob 31.8.06
 
dobro ga mrcvariš, ojoj. kmalu bo tomaž padel na kolena in obžaloval svoj napuh, ki ga je privedel do tega, da je EDS razglašal kot zdravilo, ki lahko samo porine Slovenijo naprej na poti do uspeha.
# poslal Blogger srdjan kezunović ob 31.8.06
 
ma, dost mam te njegove histerije in patetike. bajukova reforma mi sicer ni všeč, a treba je priznati, da pač odpravlja tiste ekstreme (obdavčitev v najvišjih razredih), kjer je slovenija štrlela ven.

sicer bi itak največ nardil, če bi takoj ukinil davek na plače, kar ti takoj pove vsak direktor. no, očitno za to ni bilo jajc.

ampak taka davčna zakonodaja, kot je predlagana, ni v ničemer kriva za beg strokovnjakov. bedarija na kvadrat.

ampak vsako tele ima svoje veselje. tomaž ma pač eds.
# poslal Blogger ojoj ob 31.8.06
 
upam, da se bo iz tvoje lekcije kaj naučil.
# poslal Blogger srdjan kezunović ob 31.8.06
 
nimam nobenih iluzij
# poslal Blogger ojoj ob 31.8.06
 
libertarec pač.
# poslal Blogger srdjan kezunović ob 31.8.06
 
USA
* 10%: from $0 to $7,550
* 15%: from $7,551 to $30,650
* 25%: from $30,651 to $74,200
* 28%: from $74,201 to $154,800
* 33%: from $154,801 to $336,550
* 35%: $336,551 and above

Slovenija
* 16%: from €0 to €6,800
* 28%: from €6,800 to €13,600
* 39%: €13,600 and above

Torej eksodus ameriskih strokovnjakov lahko pricakujes, ko bodo davki vsaj priblizno tako visoki kot pri nam. Do takrat bodo pa mladi se vedno odhajali v ZDA

>> dobro ga mrcvariš, ojoj.

Malo bolj zreli komentarji se pricakujejo od tebe Srdjan, saj vendar nisi 5 letni otrok.

>> libertarec pač.

too much freedom and liberty for your taste perhaps?
# poslal Blogger renbhall ob 31.8.06
 
"Torej eksodus ameriskih strokovnjakov lahko pricakujes, ko bodo davki vsaj priblizno tako visoki kot pri nam."

hahaha.... a na davke posameznih držav in mest pa smo pozabili?

veš, zvezni davki niso vse ;)

"too much freedom and liberty for your taste perhaps? "

no, too much stupidity
# poslal Blogger ojoj ob 31.8.06
 
A torej ti mislis, da bo Slovenija po tej reformi imela nizje davke kot ZDA??


>> no, too much stupidity

Za komuniste ze. Vsi pa vemo, da so oni itak 'prepametni' za ta svet in da jih clovestvo ne dohaja v njihovih razsvetljenih pogledih.
# poslal Blogger renbhall ob 31.8.06
 
"A torej ti mislis, da bo Slovenija po tej reformi imela nizje davke kot ZDA??"

pa kdo je to rekel? so pa stopnje primerljive

stopnje iz reformnih predlogov v nobene primeru ekscesne. za par procentov manjše ali večje dohodninske obdavčitve pa se nihče ne izseli/preseli. to je neumnost. slovenska podjetja za precej visoke plače ne morejo dobiti za predstavništva v tujini, zdaj pa bi se ljudje selili ker bodo nekje plačali kakšen procent manj dohodnine?

če se ljudje selijo, se selijo, če tam dobijo precej (n-krat) večjo plačo (tu lahko davke popolnoma ukinemo, pa ne bodo plače ameriške) in če imajo več možnosti za strokovni razvoj.
# poslal Blogger ojoj ob 31.8.06
 
Bodi brez skrbi, da se selijo. Ze nizji standard naredi svoje, ce pa se dodas pomanjkanje perspektive pa se bo dolocen procent ambiciozne mladine zagotovo odpravil iskat boljse pogoje v tujino.
# poslal Blogger renbhall ob 31.8.06
 
"Bodi brez skrbi, da se selijo."

zaradi davčnega sistema ne
# poslal Blogger ojoj ob 31.8.06
 
dva nič za ojoj-a.
# poslal Blogger srdjan kezunović ob 31.8.06
 
Naša dva neosocialista spet nakladata, ker nimata pojma. Obesila sta se na progresivnost, ne pa na samo velikost davkov.

Dejstvo je, da obdavčitve tudi vplivajo tako na priliv in odliv kapitala kot na migriranje strokovnjakov, ki so skoraj tako mobilni kot kapital.

Nizki davki niso edini kriterij, je pa pri EDS pomembnejša enostavnost kot pa nizki davki. Zato nas je pa Estonija skoraj dohitela, čeprav je začela v dosti slabšem položaju.

Slovenija pa kljub temu še vedno štrli po visokosti dajatev. Vse ostale države imajo navzgor omejene dajatve za socialno varnost, pri nas pa ne. Torej je treba našim davkom prišteti še 38% dajatev za socialne prispevke, ki jih pri drugih državah ni treba upoštevati pri višjihdavčnih razredih.
# poslal Blogger Zorb ob 31.8.06
 
Deset nič za Rebhalla in Tomaža...
# poslal Blogger Zorb ob 31.8.06
 
kmalu boš moral emigrirat, pigboy :)
deset nič? sanja s****a kukuruz :D
# poslal Blogger srdjan kezunović ob 31.8.06
 
"Nizki davki niso edini kriterij, je pa pri EDS pomembnejša enostavnost kot pa nizki davki. "

hehehe... smo obrnili ploščo, kaj? LOL, pa to je že komedija

sploh pa ta enostavnost je v času računalnikov izjemno velik problem LOL

"Zato nas je pa Estonija skoraj dohitela, čeprav je začela v dosti slabšem položaju."

torej, kdaj boš emigriral in prešaltal na povprečno neto plačo nekje 300 evrov in BDP 7000 evrov?

"Dejstvo je, da obdavčitve tudi vplivajo tako na priliv in odliv kapitala kot na migriranje strokovnjakov, ki so skoraj tako mobilni kot kapital."

sej, zato ameri, ki jih tolče progresija, množično emigrirajo v estonijo, slovaško in podobne eds-raje LOL

". Vse ostale države imajo navzgor omejene dajatve za socialno varnost"
LOL
# poslal Blogger ojoj ob 1.9.06
 
debilno je navajat prage in mejne stopnje ker ne kažejo dejanske davčne obremenitve subjekta. samo efektivna davčna stopnja nekaj šteje. mejne stopnje in pragi lahko samo zavajajo.
# poslal Blogger clerks_office ob 1.9.06
 
Mislim, da omenjena FDVjevca pojma davčne obremenitve ne zastopita, ker jima davki niso čisto jasna zadeva.

Poleg običajne funkcionalne nepismenosti, ki vzame fakt iz članka, ki govori o obremenitvi strokovnjakov v Sloveniji in o faktorjih, ki nanjo vplivajo (progresije) in se ukvarja izolirano s tem faktom.

Ti ljudje niso najbolj zreli sogovorniki v resnih pogovorih. So kot otroci, ki so izumili google.
# poslal Blogger Tomaz ob 1.9.06
 
kdor libertarcu odkaže mesto, tisti je neresen sogovornik. LOL. grow up, tomaž, doživel si poraz na celi črti. in o davkih vem zagotovo več kot ti, VŠ FRI ;)
# poslal Blogger srdjan kezunović ob 1.9.06
 
Seveda veš, Srdjan. In vse si spet sesul in jim vse dokazal. :)
# poslal Blogger Tomaz ob 1.9.06
 
in še dodatek h komediji: naš gastarbeiter tomaž je služil denarce v državi, ki ima prav tako progresivno obdavčitev, najpomembnejši socialni prispevek (za pokojninsko in invalidsko zavarovanje) pa ni omejen navzgor.

LOL
# poslal Blogger ojoj ob 1.9.06
 
"debilno je navajat prage in mejne stopnje ker ne kažejo dejanske davčne obremenitve subjekta. samo efektivna davčna stopnja nekaj šteje. mejne stopnje in pragi lahko samo zavajajo."

če si lahko to forbes privošči, je meni več kot oproščeno ;)
# poslal Blogger ojoj ob 1.9.06
 
saj se še spomnimo tega
http://www.forbes.com/business/global/2005/0523/024chart.html

a, ne?

LOL

kaj zdaj, a je to en velik drek ali ni?
# poslal Blogger ojoj ob 1.9.06
 
Tomaž je v Švici na visoke dohodke plačal skupno 22% davkov in prispevkov. Ampak to "družboslovnih strokovnjakov s FDV" najbrž niti ne zanima, ker ne razumejo teh kompleksnih davkarskih zadev. Google je tista meja, ker ima samo eno vnosno okence...
# poslal Blogger Tomaz ob 1.9.06
 
v forbes ni obavljena strokovna analiza temveč samo članek. tujemu investitorju izključno davčna stopnja ne pomeni prav veliko, temveč efektivna davčna stopnja ter enostavnost sistema, jasnost pravil, nizki administrativni stroški,...
pa še malo o EDS. bistvo EDS ni v nizki obdavčitvi kot taki. prav lahko bi vpeljali EDS z zelo visoko splošno davčno stopnjo in visoko splošno olajšavo (v obliki fiksnega zneska, v korist najnižjih slojev) temveč v jasnosti, enostavnosti, nizkih administrativnih stroških (tako pri podjetju, posamezniku, kot davčnemu uradu) in še pomembneje linearna proporcionalna obdavčitev v nasprotju s progresivno ne poraja substitucijskih učinkov in tako ne posega v ekonomske odločitve subjektov. zmanjša se torej mrtva izguba ki v običajnih davčnih sistemih nastane izključno zaradi posegov države v odločitev posameznika. EDS ne povečuje učinkovitost zaradi višine davčne stopnje temveč ker izmed običajnih davčnih sistemov najmanj posega v possameznikove odločitve (no ja glavarina bi bila dejansko optimalen davek, kar pa seveda ni mogoče).
# poslal Blogger clerks_office ob 1.9.06
 
dragi clerk, zdaj mi pa povej, zakaj je povprečno izobraženemu človeku v zvezi z jasnostjo čisto vseeno, ali ima davčna lestvica eno ali tri stopnje? seveda na to ne veš odgovora. lahko pa ti pojasnim, da libertarcem težave dela že osnovnošolska matematika, zato se jim zdijo tri stopnje matematično-logično sila zapletene, z EDS pa se še nekako znajdejo.

in res ne vem, zakaj tomaž baja o koncu slovenije, ko ni bila uvedena EDS, ko pa se je sam udinjal v državi s progresivno obdavčitvijo in neomejenimi prispevki, pa še ful dobro mu je šlo. zgleda, da malo pretirava s pomenom EDS za gospodarstvo in da je na njo čustveno zelo navezan. talking about misdirected libidinal energies ...
# poslal Blogger srdjan kezunović ob 1.9.06
 
"Ampak to "družboslovnih strokovnjakov s FDV""

čakaj, a smo družboslovni strokovnjaki s FDV sestavljali forbesov tax misery index, ki si ga TI na tem blogu omenjal non stop in ki je pri libertarcih tako priljubljen?

nisem te vprašal, koliko si ti davkov plačal, ampak ali je v švici obdavčitev progresivna in če so ključni socialni prispevki omejeni navzgor...

odgovor, švica ima progresivno obdavčitev, ključni socialni prispevki niso omejeni navzgor (kar imajo po tvojih besedah vse države), natančna primerjava efektivne obdavčitve med švico in slo pa je seveda sila težko opravilo, ker je švicarski davčni sistem izredno kompliciran... zvezni, kantonski in še kaki davki, povsod drugače...

številka, ki jo kaže forbes, znaša 40 %. očitno si padel v zelo nizek razred. a si okna pomival?

"temveč efektivna davčna stopnja ter enostavnost sistema, jasnost pravil, nizki administrativni stroški,... "

glede efektivne davčne stopnje se strinjam, ampak tam še nismo. niti do tja še ni prišel avtor tega bloga, kar je jasno iz njegove navezanosti na take kvazi izdelke ala forbes misery index.

glede jasnosti pravil in enostavnosti sistema in administrativnih stroškov:
v času računalništva me ne bo nihče prepričal, da sistem z enim ali tremi davčnimi razredi kakorkoli občutno spremeni na tem področju, še posebej če se drži število izjem in olajšav na razumni ravni.

"nasprotju s progresivno ne poraja substitucijskih učinkov in tako ne posega v ekonomske odločitve subjektov."

do substitucijskih učinkov prihaja v primerih ekscesne progresivnosti.
# poslal Blogger ojoj ob 1.9.06
 
Srdjan in ojoj, zakaj se bojita predstavljati s polnimi imeni in priimki?

Se bojita, da se bosta s svojimi lažmi in neumnostmi (človek težko loči eno od drugega) osmešila? Nista vidva "ugledna strokovnjaka s FDV", ki očitno ne poznata niti osnov izračuna davkov, pa na debelo polemizirata o davčnih sistemih.

Glejta, kakšne oslarije sta zagrešila samo v zadnjih par sporočilih:

Švica sploh nima ene obdavčitve, ampak jo ima na treh nivojih: zvezno, kantonalno in občinsko; med entitetami vlada davčna konkurenca.

Ključni socialni prispevki v Švici so še kako navzgor omejeni. Npr. zdravstveni prispevek v Švici je GLAVARNINA. Navzgor pa je omejena s socialno klavzulo.

Pa dobro, bedak socialistični, a ti kaj pomisliš, s kom se pogovarjaš, takole na pamet? S človekom, ki je tam gor živel in vse to vsako leto računal in spremljal?

Od kje ti to blefiranje? Vas to resno učijo tako na FDV? Ne morem verjeti. Poznam mnogo ljudi od tam, pa niso tako arogantno zabiti in ne skušajo tako flagrantno lagati.

Najbrž je bistvo, da si anonimen. In potem si izmisliš laži in če gre čez gre, sicer pa tako ali tako nihče ne ve, kdo je ta socialistični lažnivec. Kajne?

Funkcionalno nepismena budala očitno tudi ne razumeš bistva Forbes Misery Indexa oziroma ti ni jasno, kaj ta meri in zakaj sploh obstaja. Daj se malo resneje loti teh zadev, blefer nekompetentni.
# poslal Blogger Tomaz ob 1.9.06
 
Jao, jao...še hujše neumnosti. Srdjanu ni jasno, zakaj je EDS poenostavitev za "povprečno izobraženega človeka".

Srdjan, EDS je poenostavitev že zato, ker lahko jutri narediš posel in si znaš izračunati davek, medtem, ko si ga pri progresivni obdavčitvi brez vse zgodovine prihodkov ne znaš, ker se ti lahko zgodi, da padeš v višji razred (o tem, kako to vpliva na motivacijo za dodatno delo raje niti ne bi začenjal, ker polfunkcionalno pismena bedaka s FDVja še osnov ne razumeta).

Ne morem verjeti. Dva popolna davčna nekompetentneža se najprej vržeta do vratu v govna okoli Irske in ko jima pokažem in dokažem, da je tam ena najnižjih davčnih obremenitev na svetu, mi začneta debila modrovati o Švici in navržeta dve popolni bedariji.

Zraven pa trdoglava nekompetentneža ne znata izluščiti konteksta članka...obremenjenosti mladih...faktorjev obremenjenosti...lokalne specifike. Pa dobro, vsaj to sem upal, da vas bodo naučili na FDV. Vsaj brati stvari.

Ali res pričakujem preveč?

Poznam ljudi iz FDV in so sposobni. Od kje sta vidva? Kdo vaju uči, da sta tako brezupno nesposobna?
# poslal Blogger Tomaz ob 1.9.06
 
LOL

odlična zabava, ni kaj

najprej tomažek ob vsaki debati, kjer hoče pokazati, kako grozna je obdavčitev v Sloveniji, lepi tax misery index...

pol ko mu na podlagi iste metode (primerjave najvišjih davčnih stopenj) človek pokaže, da po reformi slovenski sistem ne bo v ničemer izstopal, pol se spomni, da je v resnici pomembna efektivna obdavčitev

seveda običajna taktika "itak ne razumete nič" ne izostane. dodajmo še temu malo funkcionalne nepismenosti, neosocializma, fdv-ja in podobnih nalepk, in libertarna juha je že skoraj kuhana...

no, ne čisto...

pol se spomni, da ima Švica zvezne, kantonske in občinske davke, kar sem omenil že takoj na začetku

pol pozabi na pokojninsko in invalidsko zavarovanje, kjer je stopnja 10,1 % (zdaleč več od zavarovanja za nezaposlenost, kjer je navzgor omejena), zneski pa niso omejeni navzgor.

pol se šlepa na zdravstveno zavarovanje, kjer pa je švicarski sistem popolnoma drugačen kot slovenski, saj je zavarovanje obvezno, ampak plačati pa ga morajo državljani sami (ali podjetja)... nakup police pač...

bahahahaha
# poslal Blogger ojoj ob 1.9.06
 
zakaj žališ, tomaž? a ti spet zmanjkuje argumentov? ojoj ti je odkazal mesto kot se zagre in namesto, da bi se kaj naučil iz njegovih postov, ga žališ.
# poslal Blogger srdjan kezunović ob 1.9.06
 
"ko si ga pri progresivni obdavčitvi brez vse zgodovine prihodkov ne znaš, ker se ti lahko zgodi, da padeš v višji razred "

saj pravim, v času abacusa malo težko, v času ročnih kalkulatorjev zmore vsak s končano osnovno šolo

no, razen za libertarce je seštetje dosedanjih dohodkov cela znanost. LOL
# poslal Blogger ojoj ob 1.9.06
 
haha, dobro si ga zabil, še sam bi ga ne mogel bolje. zdaj počakajmo, kakšno žaljivko ima na lagerju, verjetno kaj v zvezi s kalkulatorjem in anusom haha :)
# poslal Blogger srdjan kezunović ob 1.9.06
 
jah, ne vem no, lahko mu tudi kako excel tabelo nardim, ki mu bo seštevala prihodke?

;)
# poslal Blogger ojoj ob 1.9.06
 
a misliš, da jo bo znal uporabit? ker če se zaradi enostavnosti zavzema za EDS, potem je excel mal pretrd oreh zanjga ... rekel je, da je 22 posto plačal v švici - sprašujem se, če je temu izračunu verjeti, verjetno se je kje zmotil pri tej zapleteni progresiji.
# poslal Blogger srdjan kezunović ob 1.9.06
 
Vidim, da se ne nameravata predstaviti z imeni in priimki, strahopetca?
# poslal Blogger Tomaz ob 1.9.06
 
gospod za tebe, štih ;)
# poslal Blogger srdjan kezunović ob 1.9.06
 
sej, to je tudi moje vprašanje, kako se je znašel v tisti solati zveznih, kantonskih in občinskih davkov... LOL

švicarski sistem ni ravno zgled enostavnosti
# poslal Blogger ojoj ob 1.9.06
 
Meni se zdi tole anonimno navajanje laži in obrekovanje strahopetno.
# poslal Blogger Tomaz ob 1.9.06
 
ah, dej no tomažek, a smo ti v živček zadeli? LOL
# poslal Blogger ojoj ob 1.9.06
 
a lagati in obrekovati z imenom in priimkom pa je častno dejanje. jaz ne obrekujem in ne lažem, ampak iskreno izražam svoja prepričanja, čemur je ta blog tudi namenjen. ali se motim?
# poslal Blogger srdjan kezunović ob 1.9.06
 
Sploh ne. Le navedla sta toliko laži, izmišljotin in neumnosti, da bi zdaj rad kapitaliziral na tem in pokazal ljudem, kako deluje blef levice.

In za to rabim konkretna imena in priimke, da se v prihodnje ve, kdo uporablja takšne metode; oz. komu njegova ideologija pomeni več od resnice.
# poslal Blogger Tomaz ob 1.9.06
 
Lagati in obrekovati z imenom in priimkom je neprimerno težje, ker te laži potem spremljajo v realnem življenju. Mnogo lažje je nakladati o Irski in o Švici o katerih ne veš ničesar in razlagati naravoslovcu, kaj da naravoslovca motivira, če si anonimen.
# poslal Blogger Tomaz ob 1.9.06
 
"Lagati in obrekovati z imenom in priimkom je neprimerno težje, ker te laži potem spremljajo v realnem življenju."

govoriš iz osebne izkušnje?
# poslal Blogger ojoj ob 1.9.06
 
Strahopetca. :)
# poslal Blogger Tomaz ob 1.9.06
 
je rekel gospod, ki je še vse članke na tem blogu napisal kot mr. anonymous , njegovo ime pa je znano le tistim, ki smo se zatekli k sofisticiranim metodam iskanja

LOL
# poslal Blogger ojoj ob 1.9.06
 
laži in obrekovanja? kje, tomaž?
# poslal Blogger srdjan kezunović ob 1.9.06
 
ko-ko-koo-daak...
# poslal Blogger Tomaz ob 1.9.06
 
KD-speak?
# poslal Blogger ojoj ob 1.9.06
 
kje so obrekovanja, tomaž? kje so laži? saj veš, kdo sva, ampak je lažje vztrajat na neobstoječih obrekovanjih in lažeh ...
# poslal Blogger srdjan kezunović ob 1.9.06
 
drugače pa povem, kdo sem, ko se bo tukaj razgalil zorb pisoj. ta je pa res pacient, ki bi ga bilo škoda ne spoznat :)
# poslal Blogger srdjan kezunović ob 1.9.06
 
jezus, jaaaaaaaaaaa

zorb pisoja bi tud jaz rad videl
# poslal Blogger ojoj ob 1.9.06
 
dajmo se namenit na eni kafici ob ljubljanici. štih naj ima finance pod roko pa rdeč klobuk, jaz bom imel mladino pa črn šal, ojoj pa bo žvižgal internacionalo. pisoj, kaj boš ti? josip broz :)
# poslal Blogger srdjan kezunović ob 1.9.06
 
Čikna.
# poslal Blogger Tomaz ob 1.9.06
 
jaz bolj slabo žvižgam. ;(
# poslal Blogger ojoj ob 1.9.06
 
To ni edina stvar, ki ti gre bolj slabo od rok
# poslal Blogger renbhall ob 1.9.06
 
rokodelstvo mi res ne gre, vem
# poslal Blogger ojoj ob 1.9.06
 
Kot vidim, Srdjan spet zmerja, ker nima argumentov.

Ojoj pa poskuša z napačnim interpretiranjem mojih izjav spet zavajati.

Dejstvo je, da ima Estonija 80% slovenskega BDP-ja in je imela gospodarsko povprečno gospodarsko rast okrog 10%. Leta 1994 pa je imela le 20% slovenskega BDP-ja.

Ti ojoj. Tvoje obešanje na zgolj en element davkov in sicer progresijo (ob dejstvu, da je najvišja stopnja nižja od slovenske povprečne efektivne obdavčitve), je dokaj bedno...

V Ameriki imajo zaradi kupa olajšav dejansko regresivno davčno stopnjo.
# poslal Blogger Zorb ob 1.9.06
 
Če zamenjamo ključne ojojeve besede, dobimo dober opis njega:

seveda običajna taktika "itak ne razumete nič" ne izostane. dodajmo še temu malo funkcionalne nepismenosti, neoliberalizma, fri-ja in podobnih nalepk, in neosocialistična juha je že skoraj kuhana...

Vsekakor je glede Švice prepričljivejši Tomaž, ki je tam živel.

Zdravstveno zavarovanje pa lahko v danem kontekstu čisto enostavno primerjamo. Tam je glavarina, pri nas enotna stopnja.
# poslal Blogger Zorb ob 1.9.06
 
Srdjanu po koločini žaljivk nihče ne seže niti do kolen.
# poslal Blogger Zorb ob 1.9.06
 
Dejstvo je da že sama PREDSTAVA o preveč zapletenem davčnem postopku ljudi odvrača od razmišljanja o odprtju lastnega podjetja. Ljudje se itak bolj kot na vse v življenju zanašamo na vsakdanje vtise.

Če bi se enkrat klima začela spreminjati in bi se razširile "govorice" o enostavnejšem odprtju in opravljanju lastne dejavnosti bi to ljudi hočeš-nočeš podalo v tovrstno razmišljanje.
# poslal Blogger Boris_j ob 1.9.06
 
"Dejstvo je, da ima Estonija 80% slovenskega BDP-ja"

LOL

stari, ti si legenda
# poslal Blogger ojoj ob 2.9.06
 
GDP per capita Estonia 16.700$
GDP per capita Slovenija 21.600$

Zdej pa (tole pa sede ko šamar srđanu):
16.700/21.600 ~ 0.8 ~ 80%

Ojoj, who's your daddy? I'm your daddy...why?...because I do it to your momma!

Fucking ferries.


LP iz Talina
# poslal Blogger _Nemesis_ ob 2.9.06
 
Nov komentar